تصويب نامه دولت به شماره ۱۱۸۵۰۱/ ت ۵۵۷۲۴ ه به تاريخ ۱۳۹۸/۰۹/۱۷ در خصوص نظام رتبه بندي معلمان
نوشته شده توسط : perana

 هيئت وزيران در جلسه ۳ آذر ۱۳۹۸ به پيشنهاد وزارت آموزش و پرورش و به استناد قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه، نظام رتبه‌بندي معلمان را تصويب كرد.

مطابق اين تصويب‌نامه، رتبه‌بندي به مفهوم فرآيند تعيين رتبه‌هاي پنج‌گانه معلمان براساس سنجش نظام‌مند صلاحيت‌ها و عملكرد آنان اطلاق مي شود.

مشمولان طرح طبقه‌بندي مشاغل معلمان، شامل آموزگار، دبير، هنرآموز،  مربي امور تربيتي، مشاور واحد آموزشي، مراقب سلامت، مدير و معاون واحدهاي آموزشي و تربيتي هستند.

بر اساس نظام رتبه‌بندي، سنجش صلاحيت معلمان طبق شايستگي‌هاي عمومي، تخصصي و حرفه اي انجام مي شود. شايستگي‌هاي عمومي شامل شرايط عمومي استخدام براساس مقررات استخدامي مورد عمل، شايستگي‌هاي تخصصي شامل رشته، مدرك تحصيلي، دانش موضوعي مرتبط با محتواي تخصصي دروس آموزشي و امور تربيتي، روش ها و فنون تدريس و هدايت و نظارت آن و شايستگي‌هاي حرفه‌اي شامل اخلاق حرفه‌اي، توانايي ها و مهارت هاي آموزشي، پرورشي و پژوهشي (كاربردي و مسئله محور) بر اساس آزمون هاي الكترونيكي مي شود.

مشمولان در صورت كسب صلاحيت‌ها و داشتن شرايط مربوط، مي‌توانند به رتبه بالاتر ارتقا يابند و از مزاياي جدول افزايش امتيازات موضوع اين تصويب‌نامه برخوردار شوند.

هم‌چنين، به منظور ايجاد انگيزه براي معلماني كه براساس ضوابط و مقررات مربوط، آخرين طبقه و رتبه شغلي را اخذ نموده يا مي نمايند، به ازاي هر سال سابقه تجربي كه بعد از تاريخ لازم الاجرا شدن اين تصويب‌نامه كسب مي كنند مشروط بر اينكه امتياز ارزيابي عملكرد سالانه آنان نيز كمتر از ۹۰ درصد نباشد، مشمولان شاغل دوره ابتدايي و متوسطه به ترتيب از افزايش حقوق معادل (۱۰۰) و (۵۰) امتياز ضربدر ضريب ريالي سالانه برخوردار مي شوند.

افزون بر اين، به منظور نظارت بر حسن اجراي اين تصويب‌نامه و شناخت مزايا، موانع و مشكلات مربوط، كارگروهي مركب از نمايندگان وزارت آموزش و پرورش و سازمان هاي برنامه و بودجه كشور و اداري و استخدامي كشور تشكيل مي شود تا ظرف يك سال، بررسي ها و اقدامات لازم را انجام دهد و راهكارهاي پيشنهادي را در چهارچوب قوانين و مقررات مربوط از طريق وزارت آموزش و پرورش به هيئت وزيران ارائه نمايد.

 تصويب نامه دولت به شماره ۱۱۸۵۰۱/ ت ۵۵۷۲۴ ه به تاريخ ۱۳۹۸/۰۹/۱۷ در خصوص نظام رتبه بندي معلمان





:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 3 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: